100 Temel Eser
Abdullah Ziya Kozanoğlu
Anı - Günlük - Gezi
Atlas
Biyografi
Çift Dilli Hikayeler
Çizgi Roman
Çocuk
Deneme
Dünya Klasikleri
Eğitim
Emine Işınsu
Felsefe
Gençlik
Hayvancılık-Ziraat
Hobi
İnceleme - Araştırma - Başvuru
Karakedi
Kişisel Gelişim
Matematik
Öykü
Popüler Bilim
Rehber
Roman
Röportaj - Sohbet
Sağlık
Sanat
Sözlükler
Spor - Doğa Sporları
Şevket Rado
Şiir
Tarih
Tiyatro
Türk Klasikleri
Yabancı Dil Kitapları
Bilge Kültür Sanat - Facebook   Bilge Kültür Sanat - Twitter   Bilge Kültür Sanat - Twitter
Excel çıktı al
İnceleme - Araştırma - Başvuru Ziya Paşa'nın İroni ve Parodi Şaheseri ZAFERNAME
 
Ziya Paşa'nın İroni ve Parodi Şaheseri ZAFERNAME
Ziya Paşa'nın İroni ve Parodi Şaheseri ZAFERNAME
Yazar: ALİ BUDAK
Isbn: 978-605-5261-44-3
Yayın Tarihi: Mart 2013
Sayfası: 304
Özelliği: 13,5x21,5 cm, ithal kitap kağıdı, karton kapak
Türü: İnceleme - Araştırma - Başvuru
Fiyatı: 18,00
 
Arka Kapak Yazısı

 

Ziya Paşa’nın eserleri içinde istisnai bir yer tutan Zafernâme, Türk edebiyatında da bir eşi daha bulunmayan çarpıcı bir denemedir. Zafernâme’nin farklılığı; hem daha önce hiç örneği verilmemiş özel kurgusu ve yapısından hem de aynı şekilde özgün kılınabilmiş içeriğinden ileri gelmektedir. 

Zafernâme çok “tür”lü bir eserdir ve çok “yazar”lı bir görüntüye sahiptir. “Kaside”, “Tahmis” ve “Şerh” olmak üzere, nazım-nesir karışık üç bölümden oluşmuş ve her bölümün altına başka başka imzalar atılmıştır.

Zafernâme içeriğiyle de çok şaşırtıcıdır: İsmine bakılarak bir övgü eseri beklenirken Ziya Paşa, tam aksine, harika bir “yergi” ortaya koymuştur. Ama eser, asla, sövgü edebiyatımızın yeni bir halkası değildir. Ziya Paşa, devrini aşan bir yaklaşımla metnini toplumsal bir eleştiriye ve gerçek bir “satir”e dönüştürmeyi başarmıştır. Satir, Batı edebiyatlarında, “bireysel saldırıların ötesine geçebilen ve görünür geçmişin bazı hususlarına eleştiriler yöneltebilen bir kurgu” olarak tanımlanmaktadır. Satir, komik yanının daima ağır basması, tesirini gülünçlüğüyle elde etmesiyle de geleneksel hicivden ayrılmaktadır.

Ve satirin iki önemli silahı vardır; “ironi” ve “parodi”. Ziya Paşa’nın, bu iki tekniği erken bir dönemde ustalıkla kullanmış olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Öyleyse, Zafernâme’nin çağdaş kuramlar ışığında bir analizi, belki, bir hakkın geç de olsa teslim edilmesi anlamına gelecektir.

 
 
Haberler
Ziya Paşa’nın İroni ve Parodi Şaheseri
 
 
 
 
Çok İncelenenler
EŞREF SAAT
ŞEVKET RADO
Ziya Paşa'nın İroni ve Parodi Şaheseri ZAFERNAME
ALİ BUDAK
GURURLU PERİ
MEHMET SEYDA
OĞUZ KAĞAN - DİRİLİŞ
LOKMAN AYDOĞAN
KÖK TENGRİ’NİN ÇOCUKLARI
AHMET TAŞAĞIL
MUHÂVERÂT-I HİKEMİYYE
ALİ BUDAK
ÂŞIKPAŞAZÂDE TARİHİ [Osmanlı Tarihi (1285-1502)] Çevri metin - Tıpkıbasım
ÂŞIKPAŞAZÂDE
ÖLÜ OZANLAR DERNEĞİ
NANCY H. KLEINBAUM
KAVGA GÜNLERİ: 1968-1980
A.YAĞMUR TUNALI
GÜMÜŞ KANAT
CAHİT UÇUK
İMPARATORLUK TARİHİNİN KALEMLİ MUHAFIZLARI OSMANLI TARİHÇİLERİ -Ahmedî’den Ahmed Refik’e-
NECDET ÖZTÜRK
TÜRK'ÜM ÖZÜR DİLERİM
İSKENDER ÖKSÜZ
ISSIZLIĞIN ORTASINDA
STEF PENNEY
KANİJE MUHASARASI
NAMIK KEMAL
SANCI
EMİNE IŞINSU
 
Duyurular
Söğütten şehri istanbula
NEŞENİN GÜCÜ
YÜZYILLIK HİKÂYE
BERZEM
İZMİR ÇIKMAZI